Friday, October 16, 2009

Cari kerja..

Assalamualikum..

Dah beberapa hari aku xbuka blog aku. Sekarang ni aku agak sibuk dengan mencari kerja baru. Duk surf internet cari kerja kosong. Banyak jugak la aku cari, sampai sakit mata aku. Walaupun aku dah ada kerja, tapi aku xbrape minat sangat dengan kerja ni. Aku lebih suka kerja di kilang, suasana kilang.

Sebelum ni aku hanya hantar resume melalui email jer. Sekarang kena wat stage kedua, hantar melalui pos. Walaupun kena keluarkan bajet sikit, tapi itu pelaburan masa panjang tu. InsyaAllah, kalau ada rezeki ada la kerja.

Sebenarnya, aku dah rasa xbrape suka duk kat sini. Walaupun banyak yang aku belajar kat sini, terlibat dgn tabligh, rumah dekat masjid, tapi aku rasa agak sunyi. Entahlah. Aku pun xtahu nak terangkan. Aku rasa seperti nak bekerja dekat2 dengan fimili aku, selangor ke, KL ke, kaat kelantan je, or sekitar kelantan ker. Tapi aku takut kalau aku dapat kerja kat tempat lain nanti, aku aku rasa macam sekarng ni.

Adakah aku memerlukan seorg teman? Tempat untuk aku berkongsi cerita or pengalaman. Tapi aku xnak berkongsi cerita hanya dengan status kawan. Sekarang ni aku ramai jer kawan, blh jer aku kongsi cerita or masalah aku. Aku rasa aku memerlukan teman istimewa. Bercouple?? Haram di sisi Islam. Nk bertunang? Dengan sape?? Kalau nk kahwin, calon xde, duit pun xde lagi, ekonomi xmenentu lagi. Ape la masalah aku nih, aku pun susah nak bagitau.

Hati aku xtenteram. (adakah aku dah biasa erkongsi cerita dengan seseorg?) Ermmm. Allahuakbar. Setiap hari aku berdoa agar hati aku ni tenteram, at least. Kadang-kadang, bila aku tengok anak-anak kecil, aku terpikir, macam mana la anak aku nanti. Semalam aku g rumah terbuak seorang jemaah tabligh kot. Ada la nampak anak kecil tabligh yang lain. Sangat comel. MasyaAllah. Rasa nak dukung jer. Entahlah. Setiap kali aku tgk anak kecil, itulah aku rasa. Bila nak dukung anak sdiri, wallahualam.

Walaupun sekarang ni aku patut tumpa pada kerja aku, macam mana nk stabilkan ekonomi aku, tp ketidaktenteram hati aku xdapat aku elakkan. Walaupun aku xnak pikir sangat pasal hati aku, kerana aku masih lagi xmampu, tapi terlintas jgk. Allah dh tentukan jodoh setiap orang,kan?? Cuma kena usaha sikit jer. Yang pening sekarang ni, kena lengkapkan diri dahulu dari segi zahir dan batin.

Aku xtahu bila aku boleh bertahan dalam keadaan seperti ini. Harap-harap hati aku tidak memberontak. Kahwin2.. Ermm


~Sh@ring is C@ring~

2 comments:

eza-za said...

salam..

nk share jgk laa..
ni laa petua sy nk tenang n tenteramkan jiwa..dulu susah jgk..tp kena usaha lbh n istiqamah..sentiasa dekatkan diri dgn ALLAH..caranya dgn bykkan berzikir mgingati ALLAH, byk kan solat (ustazah sy ckp masa solat kt bercakap dgn ALLAH), byk kan baca Al Quraan (masa nie pulak ALLAH bercakap ngan kita)..
share everything with ALLAH..insyaALLAH hatimu akan tenang..

m_farid said...

salam...

saya tahu tth itu, cuma mungkin yang agak susah nak dibuat adalh istiqamah dalm ape yang kita buat..
tp, thank 4 the advice...
InsyaAllah, akan ditingkatkan usaha dan istiqamah...

Topblogs @ iLuvislam Free Hit Counter