Sunday, October 11, 2009

Assalamualikum..


Lamanye aku x pst kat blog aku. Dh beberapa bulan xposting benda baru. Bukan xde masa sgt or xde idea. Mmg byk perkara aku nk ceritakan kat cni. Cuma xde rezeki lg nk menaip2 nih. Huhuhuh. Byk perkara aku nk luahkan kat cni. InsyaAllah, mulai ari ni,aku akan cerita aku ape yang terpendam dlm hati aku. Sebelum ni aku xluahkan sgt ape yg terpendal dlm hati aku or ape yang berlaku terhadap aku. Kali ni, aku nk bagitau luahan hati aku. Mungki xde org akna baca,(bagus la) n mungkin jgk ada org aku baca.


Alhamdulillah, aku skrg dh dpt kija kat skudai. Kija kat site, buat bangunan. Walaupun bukan aku minat kja ni, tp sekadar pengalaman, untuk sementara waktu jer. Walaupun aku dah ada kija, tapi aku masih mencari kija lain lg. Aku xminat sgt dgn kija ni. Seperti aku bgtau td, just nk cr pengalaman. Daripada xbuat ape2, baik kija. Aku lbh suka kija kat kilang. Tapi yang menyedihkan, dh byk resume aku hantar, nk panggil interview pun susah nk dapat. Ermm. Redha je la. Aku xkan berhenti antar resume. At least aku mencuba. Kalu aku ada rezeki, dpt la kija tu. Dan kalu blh aku nk cari kija kt seitar selangor or pantai timur. Johor ni jauh la. Kalu nk jauh2, baik kija kat Dubai ke, jepun ke, baru best. Berbaloi jugak dgn jauh tu..


Skrg ni, masa kija kat skudai ni, aku melibatkan diri dgn jemaah tabligh. Keluar 3 hari kat sekitar skudai ni. Sebenarnye dh lama aku mengetahui ttg jemaah ni,Cuma xpernah keluar jer. Kat surau dekat rumah aku pn, ada jemaah masuk ke situ. Aku hanya dgr jer. Ada jugak keinginan nk join, tp xde kesempatan. Aku nk tahu jgk ape yg jemaah ni buat masa keluar 3 hari or 20 hari. Skrg baru ada rezeki, keluar sama2 dgn jemaah. Kat cni aku dk rumah sewa seorg, xde housemate. Daripada dk kat rumah weekend, baik aku ikut jemaah nih. Lagipun, jemaah ni hanya nk berdakwah kepada masyarakat setempat. Berdakwah sememangnye kewajipan setiap muslim. Jadi aku mengambil kesempatan ini untuk belajar buat dakwah.


Alhamdulillah, dah 2 kali aku keluar jemaah nih. Sebulan sekali keluar. 3 hari jer. Untuk keluar 40 hari, insyaallah, azam. Xtahu bila akan tertunai.


Posting akan datang, aku akan bykkan membicarakan ttg tabligh, dan jgk luahan isi hati aku nih. Semuanye pasal aku lah. (dh mmg blog aku,hehehhe). Mungkin ttg seorg wanita yang aku kenali n sayangi. ( and 1st time alu rasa seperti ini terhadap seorg wanita.) Cuma aku harap, aku ada kesempatan untuk aku tulis dalam bloga aku ni..



~Sh@ring is C@ring~

No comments:

Topblogs @ iLuvislam Free Hit Counter