Thursday, September 4, 2008

Jemaah Di Masjid UMP

Salam. Malam ni merupakan malam ke-5 dalam bulan ramadhan. Walaupun awal bulan, tapi jemaah di masjid semakin berkurangan berbanding dgn malam ke-2 dan ke-3 (mlm pertama aku on the way blk dr kenduri Shuhairy, mlm ke-3 aku demam). Ke mana perginye muslimim kt ump nih??(muslimat aku xtahu,walallahualam). Bukankah bulan ini para ulama dan wali berlumba mengerjakan ibadat kepada Allah dgn semaksima mungkin. Sedangkan kita yang hina lg kerdil ini xberlumba2 melakukan ibadat. Apakah bulan ramadhan hanya mementingkan puasa sahaja. Untuk bersangka baik, mungkin rakan2 kita yg xpergi ke masjid td disebabkan ada test. Mungkin perkara ini blh diterima. Tp mengapa bila time solat Jumaat, masjid penuh dgn makmum? sedangkan solat terawih hanya separuh jer. Itu pun xsampai.
Fikirkanlah wahai sahabat2 ku. Aku tulis semua ni pengingatan kepada diriku yang dhaif ini dan kepada pembaca2 sekalian. Renung2kan lah. Sekarang ini kita berada di akhir zaman.
TEPUK DADA TANYA IMAN.

"Demi masa, sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian. Kecuali orang2 beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan kebenaran dan berpesan2 dengan kesabaran" Surah al-Asr.

No comments:

Topblogs @ iLuvislam Free Hit Counter