Wednesday, September 17, 2008

Tukar Kerajaan..

Salam semua. Tarikh 16 september telah berlalu. Hari yang dinantikan oleh seluruh rakyat Malaysia, xkiralah dari penyokong Be End, mahupun PR. Semua telah maklum bahawa DSAI telah merancang peralihan kuasa pemerintah pada 16 september, iaitu semalam. Tetapi hingga hari ini kerajaan Malaysia masih lagi kerajaan Be End. Ramai yg memberi komen atau pendapat mereka bahwa DSAI telah menipu rakyat dan patut dikenakan hukuman kerana menggugat kestabilan negara. Kebanyakan yg memberi komen dalam surat khabar adalah pemimpin UMNO. Jadi memanglah komen mereka bersifat negatif.

Dalam pada itu, DSAI menjelaskan bahwa beliau memberi masa untuk PM berbincang dgn PR berhubung dgn peralihan kuasa supaya dilakukan dgn aman dan demokratik. 16 september adalah suatu tarikh permulaan sahaja,tetapi peralihan kuasa pasti akan berlaku sedikit masa lg.

Pada masa ini,kabinet PM dalam keadaan kucar kacir. Perselisihan yang berlaku sehingga kepada perletakan jawatan menunjukkan kerajaan sekarang mengalami pergolakan dalaman dan ini pasti menjejaskan kredibiliti kerajaan Be End. Pemilihan jemaah menteri yg dibuat PM menunjukkan yg beliau tidak boleh menjadi pemimpin bg sesebuah negara. Tengoklah skrg, ramai menteri tidak sehaluan dgn PM. Bertelagah sesama sendiri. Tidak seperti zaman Dr M dulu (aku pun xsuka both leader nih). Adakah PM sendiri yg memilih mereka atau org lain (KJ)??

Jadi, peralihan kuasa akn berlaku jgk. Cuma menunggu pengumuman drpd DSAI saja. Jika ini berlaku, pastinya rakyat dapat menuntut janji yang dibuat oleh DSAI sebelum ini. Iaitu penurunan hara minyak sebyk 50 sen sbgi permulaan. (bila la kerajaan Be End nk turunkan harga minyak???)...

No comments:

Topblogs @ iLuvislam Free Hit Counter